Neshody

Print

Monitorování neshod, Dodavatelské a zákaznické reklamace, Global 8D Report, Ishikawa

Modul Reklamace slouží pro řízení a hodnocení neshod/reklamací vnitřních i zákaznických z pohledu vad a příčin, stanovení okamžitých, nápravných, preventivních opatření a nákladů na vzniklé reklamace, analýzy poruch a vad pro předcházení budoucím příčinám vzniku vad. Program plně odpovídá požadavkům norem ČSN ISO 9001, IATF 16949 kap. 8.7 a využívá metodiku řešení neshod Ford Global 8D.
Modul systému PALSTAT CAQ je určený pro řízení, evidenci a hodnocení neshod z pohledu druhů vad a jejich příčin, stanovování nápravných a preventivních opatření s přiřazováním odpovědností jednotlivým pracovníkům a řízením úkolů při řízení zlepšování systému managementu jakosti.

Modul je určen pro zjednodušené, uživatelsky příjemnější zadávání záznamů o vzniklé neshodě v prostředí výroby a jejich přenos do jednoho z vyhodnocovacích modulů Global 8D Report nebo Reklamace. Tento modul není samostatně prodejný a lze jej využívat s modulem ve kterém budou neshody vyhodnocovány (Global 8D Report nebo Reklamace)

Modul je určen pro dokumentování a přehledné grafické znázornění analýzy příčin, jako součásti metod zabývajících se stanovením opatření.

Základní seznam reklamací
Možnost třídění reklamací na Zákaznické, Interní, Dodavatelské. Základní funkce modulu Reklamace: Záznam o přijaté (vystavené) reklamaci, Stanovení okamžitého opatření, Identifikace vad reklamovaných produktů, Analýza kořenové příčiny vad, Stanovení nápravných opatření, Stanovení preventivních opatření, Sledování nákladů vztažených k reklamaci, Náklady definované zákazníkem, Náklady na likvidaci produktů, Náklady vztažené na provedená opatření.
Základní seznam reklamací

Evidence a řízení neshod
Program plně odpovídá požadavkům norem ČSN ISO 9001, IATF 16949 kap. 8.7 a je plně kompatibilní s požadavky automobilového průmyslu pro řešení neshody pomocí metodiky Global 8D-Metoda pro proces řešení problémů s možností tisku formuláře G8D.
Evidence a řízení neshod

Základní informace
Modul je určen pro zadávání vzniklých neshod ve výrobním procesu během výroby s identifikací vady z globálního číselníku vad a dílu z Databáze dílů a možností zadání okamžitého opatření včetně dotčeného množství. Zadaný záznam lze okamžitě vytisknout například ve formě karty Pozastaveno.
Základní informace

Předpisy, pro jejichž uplatnění je modul využitelný
Naplňuje požadavky na metodiku nazývanou Diagram rybí kost nebo také známý jako Diagram příčin a následků. Tato metodika je například popsána v předpisu VDA 4 nebo v knize Analýza kořenových příčin od Björna Andersena a Toma Fagerhauga

Záznam o neshodě reklamaci
Záložka pro zápis informací o neshodě a jmenování řešitelského týmu. Záložka obsahuje základní informace: číslo reklamace, druh reklamace, předmět reklamace, zákazníka uplatňujícího reklamaci, termíny přijetí, zápisu, vyřízení reklamace a reklamační požadavek. Pro podrobný popis neshod je možnost připojit přídavný modul přílohy, kam je možno vkládat odkazy na elektronické dokumenty jako např.: záznamy z jednání, fotodokumentaci apod.
Záznam o neshodě  reklamaci

Základní seznam neshod/Stopkaret
Seznam - základní informace o evidovaných neshodách. Možnost uživatelského nastavení zobrazených položek v seznamu, filtrování a seskupování dle libovolných kritérií.
Základní seznam neshod/Stopkaret

Možnosti nastavení
V nastavení lze ovlivnit postup zadávání záznamů a také zvolit, která pole budou při zadání záznamu o neshodě vyžadována a tím zajistit kompletnost zadávaných údajů na základě specifických požadavků uživatele.
Možnosti nastavení

Hlavní funkce
- Provádění a dokumentování analýzy příčin a
- přehledné uložení všech dokumentů a informací souvisejících s analýzou,
Hlavní funkce

Zápis a sledování nákladů na reklamace - neshody
Záložka pro sledování nákladů na vzniklé reklamace. Členění nákladů: Náklady požadované zákazníkem (penále, pokuty, vícepráce, ), Náklady na likvidaci neshody (materiál, mzdy), Náklady na okamžité opatření (cestovné, třídění, vícepráce na montáži,), Náklady na opatření odstraňující příčinu vady. Druhy nákladů jsou uživatelsky nastavitelné.
Zápis a sledování nákladů na reklamace - neshody

Záznam o neshodě Stopkarta
Záložka pro zápis informací o neshodě a jmenování řešitelského týmu. Stanovení Nouzového/okamžitého opatření, Dočasného opatření, Záznam o vadě/neshody propojení na centrální číselník.
Pro podrobný popis vad/neshod je možnost připojit přídavný modul přílohy, kam je možno vkládat odkazy na elektronické dokumenty jako např.: Záznamy z jednání, Protokoly, Fotodokumentace apod.
Záznam o neshodě  Stopkarta

Přenos do dalších modulů
Hlášení neshod ke své činnosti vyžaduje nainstalovaný modul Global 8D Report nebo Reklamace. Na základě nastavení parametrů přenosu, jako je číselná řada, typ reklamace a podobně, lze zadané záznamy přenést do jednoho z uvedených modulů. V těchto modulech probíhá další zpracování, například stanovení nápravných opatření, sledování účinnosti, analýza vad či vyhodnocení nákladů.
Přenos do dalších modulů

Příprava k využívání modulu
Stanovení pracovníků podílejících se na analýze
Pracovníci pro analýzu jsou vybíráni z centrální Databáze uživatelů samostatného modulu SW Palstat CAQ

Stanovení databáze příčin
Příčiny jsou definovány v centrální databázi příčin a je možno využít stávající uložené příčiny v Launcheru Palstat nebo je nově definovat ve funkci Nástroje - pomocné databáze modulu.

Řešení reklamace
Záložka pro řešení neshody pomocí metodiky Global 8 D s možností tisku G8D Reportu. Možnost stromového znázornění díly/vady/příčiny/opatření. Modul umožňuje řešení okamžitých opatření k reklamaci. Dále modul vyžaduje stanovení příčin vzniklých vad a jejich odstranění pomocí nápravných opatření ke kterým jsou přiřazovány náklady. Dle metodiky Global 8D jsou přiřazována preventivní opatření.
Řešení reklamace

Stanovení příčiny
Příčiny lze stanovit pomocí třídníku příčin, který je společný pro více modulů Palstat CAQ. Postup stanovení příčiny:

Stanovit a posoudit základní příčinu problému porovnáním všech možných příčin vyplývajících z popisu problému a ověřit údaje. Zajistit místo v procesu, kde měl být problém zjištěn a zachycen (bod úniku) a ověřit že se jedná o správné místo. Zabezpečit izolaci tohoto místa z procesů.
Stanovení příčiny

Průběh provádění
1. Založení záznamu o analýze, definování následku a případných dalších identifikačních znaků řešené problematiky. 2. Stanovení hlavních kategorií příčin daného problému (hlavních větví stromového diagramu například v souladu s Shewhartovým pojetím procesu - 6M). 3. Brainstorming všech možných dílčích příčin a jejich zapsání do diagramu.4. Ohodnocení závažnosti jednotlivých příčin formou obodování. 5. Analýza identifikovaných příčin a stanovení nejpravděpodobnější kořenové příčiny.
Průběh provádění

Řízení opatření
V odpovídajících fázích řešení reklamace je možné zaznamenávat příslušná opatření - okamžitá, nápravná i preventivní. Ke každému opatření lze zaznamenat náklady (i zpětně) pro budoucí vyhodnocení nákladů na nejakost. Opatření mají přiřazenou odpovědnost a termín plnění a s využitím modulu Úkoly lze zajistit distribuci opatření k odpovědným osobám.
Řízení opatření

Nápravná a preventivní opatření
Nápravná opatření - odstraňují základní příčinu problému

Preventivní opatření - opatření přijatá k tomu, aby se zamezilo opakovanému výskytu současného problému.

Opatření mají přiřazenou odpovědnost za jejich splnění a tato opatření jsou jak evidována, tak i termínově sledována.
Nápravná a preventivní opatření

Ishikawův diagram
Analýzy příčin je možno zobrazit ve formě Ishikawova diagramu.
Ishikawův diagram

Hodnocení neshod pomocí PARETO Analýzy
Hodnocení neshod lze provádět pomocí Paretovy analýzy dle mnoha kritérií s využitím funkce připojeného modulu Reporting.

Výstupy je možné tisknout do připravených nebo vlastních formulářů.
Hodnocení neshod pomocí PARETO Analýzy

Určení kořenových příčin
Pro určení kořenových příčin program zobrazuje příčiny ve formě Paretova diagramu
Určení kořenových příčin

Propojení na jiné moduly Palstat CAQ
Pomocí funkce Přílohy, kde je možno vybrat:
- Související moduly SW Palstat CAQ (například Reklamace, G8D Stopkarty, Audit systému a procesu, FMEA).
- Přiložení souvisejících dokumentů s analýzou (důvody analýzy, zápisy z jednání, podkladové materiály pro analýzu).
Propojení na jiné moduly Palstat CAQ

Mobilní aplikace
Možnost založení interní neshody přes mobilní aplikaci, vložením Zdroje (vzniku), Obrázku, Vady, Čísla dílu a detailního popisu. K využití je nutné zakoupení funkce CAQ Server
Mobilní aplikace

Reporting
Rozbory z reklamací lze provádět pomocí funkce Reporting dle zadaných kritérií. Výstupy je možné vizualizovat graficky a vytisknout s využitím připravených nebo vlastních formulářů / tiskových sestav.
Reporting

Grafické znázornění analýz
V modulu Reklamace lze graficky znázornit řadu analýz z pohledu nákladů, počtu kusů či PPM s rozdělením dle výrobků, zákazníků, typů opatření a podobně.
Grafické znázornění analýz

MÁM ZÁJEM

TENTO MODUL PRO JAKOST SE MI LÍBÍ A CHCI VÍCE INFORMACÍ. BUDEME VÁS KONTAKTOVAT PO VYPLNÌNÍ FORMULÁŘE.

Chci prezentaci
Chci školení
Chci znát cenu
Chci objednat
Jméno a příjmení:
Společnost:
Email:
Telefon:
https://www.palstat.cz/ - Systém řízení kvality Ubytování ve Vrchlabí