ČASTO KLADENÉ DOTAZY

HLEDAT MŮŽETE ZADÁNÍM ČÁSTI TEXTU NEBO ČÍSLA, POKUD NAPŘ. HLEDÁTE KONKRÉTNÍ CHYBOVOU HLÁŠKU

PALSTAT začal být pomalý


Problematika je velice široká a lze ji rozdělit do základních skupin:
 

Server

Při řešení začněte zjištěním verze MSSQL a zda nepoužíváte Express verzi, která má svá omezení, popsaná na stránce PODPORA.

spuštení Management studia, přihlášení na požadovaný server a spuštění: "SELECT @@VERSION"
- ANO máme EXPRESS

  • Pravděpodobně systém využívá více klientů než kolik je schopno SQL zvládnout.
  • Zkontrolujte velikosti databází Palstat, pokud je databáze "*data*" větší než 2GB a souběžně systém používá cca 10 a více klientů je pravděpodobné, že se bezplatná verze SQL dostala na svůj provozní LIMIT.
  • Zvažte nákup ostré verze MSSQL ve verzi doporučené na stránce PODPORA.
  • Pokud je databáze "*data*" menší jak 1GB měl by systém fungovat svižně a problém může být v přetíženém serveru obecně jako celku. Častou příčinou bývá přetížení filesystému, kdy hardware je užíván například jako File Server i jako SQL, případně ještě další služby. Ověřte ve Správci Úloh rezervy systému a zda v určitých hodinách nedochází k přetížení.


- NE nemáme EXPRESS

  • Zkontrolujte velikost databáze "*data*" a pokuste se na serveru zajistit dostupnost RAM 1:1 s velikostí této databáze.
  • Zkontrolujte zda SQL server nebo celý virtuální stroj nemá omezení v přidělení RAM.
  • Zkontrolujte rezervy serveru z pohledu RAM, CPU a DISK. Pokud máte vysledováno, že Palstat je zpomalen v určitých hodinách tak je pravděpodobné, že v této době je na serveru naplánována nějaká údržba, která jej přetíží. Typicky se děje u třísměnného provozu, kdy v nočních hodiních je často naplánováno zálohování MSSQL.
  • Můžete nad databází "*data*" spustit script na reindexaci tabulek.

     

 

Klient

Problematika klientské stanice je širší v tom, že Palstat vyžaduje stabilní spojení s SQL serverem. Například nelze doporučit WIFI, kdy při zarušení může dojít k malémo výpadku sítě a aplikace okamžitě havaruje, protože bude ztracena konekce s SQL serverem. Stejné chování aplikace nastane při vadném sítovém prvku. Ze zkušeností víme, že u některých zákazníků pomohla výměna sítového adaptéru u klienta ke zlepšení fungování aplikace.

Startování aplikace lze zrychlit umístěním celého adresáře PALSTAT ke klientům. Toto výrazně zrychlí načtení aplikace, ale zároveň velice komplikuje provádění aktualizací PALSTAT. Pokud je aplikace na serveru není problém zjisti přes Otevřené soubory jaký uživatel momentálně používá, uživatele ukončit a pracovat na upgrade systému. V případě umístění u klientů to možné není a je třeba spolehnout na to, že nikdo opravdu nepoužívá. Dále je nutné zajistit distribuci aplikací ke klientům při provádění upgrade.

V některých případech kdy uživatelé při startování aplikace načítají z databáze ohromno množství dat k vykreslení do seznamu je vhodné zvážení nasazení globálního filtru (viz. manuál) kdy dojde k zrychlení načítání. Příklad: uživatel otevírá modul Reklamace, tyto obsahují 300tis záznamů (80MB), ale 90% uživatelů nezajímá, protože jsou staršího data. Nastavte filtr např. na poslední 2roky. Načítání se omezí na 5tis záznamů a otevření tak bude řádově rychlejší.

https://www.palstat.cz/ - Systém řízení kvality Ubytování ve Vrchlabí