Nefunkční emailové notifikace

 
ZPĚT
ver: 2025-12-09

Máme v programu nastavené pravidelné zasílání reportů, které mají vybrané pracovníky informovat o určitém stavu dat. Report pravděpodobně nedorazil.

 

 

  • Požádejte o součinnost pracovníka s přístupem do modulu "Správa systému" (./APL/CAQadmin.exe) nebo v modulu Launcher v menu "Nástroje".
  • Záložka "Diagnostika" provedťe odeslání testovacího emailu, kdy ověříte, že váš SMTP server předává emaily.
    1. Zvolte "TEST" u okna "CAQservice".
    2. Rozbalte nastavení
    3. Vyplňte na jaký email doručit testovací zprávu.
    4. Proveďte okamžité spuštění odeslání zprávy.
    5. Sledujte odpověď SMTP serveru, kdy jakákoliv chyba signalizuje chybné konfigurační parametry SMTP nebo jeho nedostupnost.

 

 

Test odeslání obsahuje chybu


Test proběhl bez chyby a email dorazil

Možné příčiny:

  • Služba CAQservice byla přetížena, pokračujte v sekci "Prevence"
  • Na serveru proběhla instalace aktualizace .NET nebo jiní systémové komponenty operačního systému a systém čeká na restart. Pokračujte na "Aktualizace"
  • Report, který se měl odeslat byl datově prázdný a v jeho historii lze najít v políčku "Stav" hlášku "Emnpty | Not sent". Jedná se o vlastnost kdy report je nastaven tak aby při prázdných datech nic nezsílal.
  • Jiná chyba odeslání a je třeba analyzovat logy požadovaného reportu


Prevence

Jedna z příčin může být problém s přetížením služby CAQservice.
Silně proto doporučujeme vždy přidat nové nastavení do konfigurace ./CONFIG/palservice.xml kde do větve serviceSetting přidat nastavení autoRestart viz. uvedený odkaz. Po nastavení je nutné restartovt službu CAQservice. Služba bude provádět svou kontrolu a preventivně bude provádět svůj restart pro uvolnění prostředků.

 

Aktualizace

V některých případech nedojde k odeslání emailů z důvodu nedokončené instalace aktualizací systému Windows. Je nutné provést instalaci aktualizací systému a dokončit jejich instalaci restartem systému Windows.

 

Analýza logů a nalezení příčiny

V programu Správa systému (CAQadmin) je třeba vyhledat požadovaný report dle názvu nebo dle času jeho předpokládaného odeslání a projít výstupy historie.

 

Záložka Scheduler

Vyhledejte report dle názvu a v záložce historie hledejte příčinu, kterou následně konzultujte se společností Palstat.

Kdy zašlete zkopírovaný text chybového stavu pro jeho další vyhodnocení.


Záložka Diagnostika

Přejděte pod "Log" záložka "Reporting Email" + "EventLog". Vytipujte podle času kdy se má report odesílat okamžik jeho odeslání na obou uvedených záložkách a hledejte možnou příčinu, kterou následně konzoltujte se společností Palstat.

Kdy zašlete zkopírovaný text chybového stavu pro jeho další vyhodnocení.
 

https://www.palstat.cz/ - Systém řízení kvality Ubytování ve Vrchlabí