Modul systému PALSTAT CAQ je určený pro řízení, evidenci a hodnocení neshod z pohledu druhů vad a jejich příčin, stanovování nápravných a preventivních opatření s přiřazováním odpovědností jednotlivým pracovníkům a řízením úkolů při řízení zlepšování systému managementu jakosti.
Evidence a řízení neshod
Program plně odpovídá požadavkům norem ČSN ISO 9001, IATF 16949 kap. 8.7 a je plně kompatibilní s požadavky automobilového průmyslu pro řešení neshody pomocí metodiky Global 8D-Metoda pro proces řešení problémů s možností tisku formuláře G8D.
Základní seznam neshod/Stopkaret
Seznam - základní informace o evidovaných neshodách. Možnost uživatelského nastavení zobrazených položek v seznamu, filtrování a seskupování dle libovolných kritérií.
Záznam o neshodě Stopkarta
Záložka pro zápis informací o neshodě a jmenování řešitelského týmu. Stanovení Nouzového/okamžitého opatření, Dočasného opatření, Záznam o vadě/neshody propojení na centrální číselník.
Pro podrobný popis vad/neshod je možnost připojit přídavný modul přílohy, kam je možno vkládat odkazy na elektronické dokumenty jako např.: Záznamy z jednání, Protokoly, Fotodokumentace apod.
Stanovení příčiny
Příčiny lze stanovit pomocí třídníku příčin, který je společný pro více modulů Palstat CAQ. Postup stanovení příčiny:
Stanovit a posoudit základní příčinu problému porovnáním všech možných příčin vyplývajících z popisu problému a ověřit údaje. Zajistit místo v procesu, kde měl být problém zjištěn a zachycen (bod úniku) a ověřit že se jedná o správné místo. Zabezpečit izolaci tohoto místa z procesů.
Nápravná a preventivní opatření
Nápravná opatření - odstraňují základní příčinu problému
Preventivní opatření - opatření přijatá k tomu, aby se zamezilo opakovanému výskytu současného problému.
Opatření mají přiřazenou odpovědnost za jejich splnění a tato opatření jsou jak evidována, tak i termínově sledována.
Hodnocení neshod pomocí PARETO Analýzy
Hodnocení neshod lze provádět pomocí Paretovy analýzy dle mnoha kritérií s využitím funkce připojeného modulu Reporting.
Výstupy je možné tisknout do připravených nebo vlastních formulářů.
Mobilní aplikace
Možnost založení interní neshody přes mobilní aplikaci, vložením Zdroje (vzniku), Obrázku, Vady, Čísla dílu a detailního popisu. K využití je nutné zakoupení funkce CAQ Server